АЗ СЪМ ПОРОДА „УЧИТЕЛЯТ УЧЕНИК“

АЗ СЪМ ПОРОДА „УЧИТЕЛЯТ УЧЕНИК“


Artificial Intelligence: Implications for Business Strategy

Част 1

От около една година търся нещо ново, което да уча (и може би науча) и което да ми даде усещане за по-добро разбиране на света сега и света на бъдещето. Няма нищо случайно и след поредица, от наглед случайни и несвързани събития, препоръки и неформални разговори, стигнах до платформата GetSmarter.com, която предлага Executive Level програми на най-престижните университети в света – Harvard, Cambridge, Massachusetts Institute of Technology (MIT), Yale, Stanford и мн. други.

Моята много близка приятелка с впечатляваща 22-годишна кариера в ОАЕ – Деница Бумбалова, ми препоръча няколко курса, които самата тя е преминала и беше получила и научила много по време на обученията.

Лятото е моето време, през което пиша дисертационни трудове, книги, статии и уча. Това е времето, когато всички университети са във ваканция, бизнесът преминава на режим „почивки в график“, денят е дълъг, нощите са къси и времето някак се удължава.

Изборът ми на програмата Artificial Intelligence: Implications for Business Strategy на MIT е основан на искрен интерес, любопитство и желание за разбиране на приложението на изкуствения интелект в бизнеса и стратегиите за развитие. Определящ фактор беше това, че не се изисква технологично познание, защото такова не притежавам.

Записах се решително – за 10 минути. Курсът е 6-седмичен, скъп, отработен отново и отново, усъвършенстван и много пълен – 380 човека от цял свят само в периода, в който аз го изучавам: 24.06.2020 – 5.08.2020.  Програмата започна със седмица за ориентация (Orientation Week), а аз я превърнах в седмицата на  „Потърси помощ от приятел“. Когато си на прав път, всички сили на вселената помагат. За мен силите на вселената за насоки, съвети, споделен опит, препоръки, бяха Радослав Ризов, Екатерина Маринова, Георги Димитров, Деница Бумбалова, Ирена Петрова, Радостин Вазов и др.

Приключението започна, а с него и физическото разтягане на мозъка ми, челният сблъсък с огромно количество нова терминология, нова информация, знание и познание, подреждане на пъзела „Изкуствен интелект“, такъв, какъвто е сега, защото всичко се променя с невероятна скорост. Нито докторантурата ми, нито доцентурата ми, нито позицията ми на изпълнителен директор, не ми дават покой и актуалност. Единственият начин да се справим с промяната е да я прегърнем, да запазим актуалност, да сме адекватни на времето и пространството и да учим непрестанно.

Повече за всеки модул, следва…