КАКВИ СА ПОЛЗИТЕ НА ДОБРАТА БИЗНЕС КОМУНИКАЦИЯ?

КАКВИ СА ПОЛЗИТЕ НА ДОБРАТА БИЗНЕС КОМУНИКАЦИЯ?

  • Какво представлява бизнес комуникацията?

БИЗНЕС КОМУНИКАЦИЯТА Е КОМПЛЕКСЪТ ОТ ЗНАНИЯ И УМЕНИЯ, НЕОБХОДИМИ, ЗА ДА ОБЩУВАМЕ В БИЗНЕС СРЕДА.

Този тип комуникация се различава от всеки друг тип поради факта, че се използва в служебен контекст, в организационното общуване, с колеги, бизнес партньори, ръководители и служители.

  • Защо са ни нужни специални познания по темата?

Темата изисква специални познания, защото бизнес средата се променя непрекъснато. Оттам се изменят и изискванията към общуването в такава среда. Организациите постоянно се развиват, преобразяват, растат, трансформират се и се изменят като структура. Тези промени се отразяват и в комуникацията и се изисква адаптация и кореспонденция на уменията. Бизнес комуникацията има своите изисквания и норми. Тя диша и се развива непрестанно, някои правила изчезват, други се деформарлизират или променят във времето.

ТОЧНО ЗАТОВА ТРЯБВА ДА СМЕ В ЧАС С ТЕЗИ ПРОМЕНИ И ДА МОЖЕМ ДА РЕАГИРАМЕ АДЕКВАТНО.

  • С какво допринася тя за допълване на професионалната експертиза?

Във връзка с професионалната експертиза на даден човек, изградените умения за бизнес комуникация дават самочувствие и увереност. Тук влизат познанието за съвременните правила за общуване във всяка една среда, ситуация или повод, задълбоченото разбиране на езика на тялото и силата на вербалния изказ, умението да презентираш себе си и бизнес делата си по запомнящ се, но ненатрапчив и елегантен начин. Овладяването на тези води до усещане за сила и владение на ситуации и хора и значително подобрява самочувствието ни. А това води до по-големи амбиции и успехи.

А НЕ ИСКАМЕ ЛИ ВСИЧКИ ТОВА – ДА СЕ ЧУВСТВАМЕ В СВОИ ВОДИ ВЪВ ВСЯКА ЕДНА СИТУАЦИЯ И ДА ПОСТИГАМЕ ЖЕЛАНИТЕ ОТ НАС ЦЕЛИ?

  • Какви са разликите между личностната и бизнес комуникацията?

Личностната и бизнес комуникацията се преплитат, защото личните умения за комуникация отразяват възпитанието, характера, миналото, опита, интровертността или екстровертността на индивида. В това число и много други индивидуални аспекти и особености, чрез които човекът комуникира в личен контекст. Никой обаче не превключва на абсолютно различен режим в бизнес комуникацията. Какви сме в личната си комуникация, се отразява и в това как общуваме в бизнеса.

Така че обученията по бизнес комуникация винаги отчитат, че всеки е различен. Работим в посока изграждане на специфични умения, натрупване на познание и оттам – увереност, че в тази ситуация точно това е правилното поведение. А увереността, че точно така се прави, без необходимост да се обмислят действия и правила, освобождава много енергия за други дейности като смислено общуване и успешно правене на бизнес.

  • Как мислите, че се изменя комуникацията в настоящата епидемична ситуация?

Бизнес комуникацията неизбежно се променя и ще се промени още повече вследствие на COVID-19 пандемията. Хората имат и ще имат различен толеранс към общуването на живо и с близка дистанция. Ние не можем да направим нищо, освен да следим тенденциите, да възпитаваме толерантност към различията и уважение към разнообразните модели на света (което винаги е било част от обучението по комуникация). Наша задача е да обучаваме хората, че ще има нови форми на поздрави и ние трябва да приемаме и използваме новостите в живота си.

ИРОНИЧНО Е, ЧЕ ЧРЕЗ СОЦИАЛНАТА ДИСТАНЦИЯ ЩЕ ТРЯБВА ДА НАУЧИМ УРОЦИТЕ НА ЕДИНСТВО И ОБЕДИНЕНИЕ.

Казват, че когато някой загуби зрението си, слухът и обонянието му се изострят. Сега, когато не можем да се докосваме, ръкуваме, да общуваме с обичайната близка дистанция, губим една от експресиите в общуването. Това обаче ни насърчава към други прояви на единство в общуването – емоционални, интелектуални (ZOOM сесии, лекции, четене, размишления) и духовни. Ще има нова комуникация и тя ще бъде с култ и уважение към различията.

  • Смятате ли, че начините на комуникация и поведение ще се изменят с увеличаващото се влияние на онлайн пространството?

ПО ОТНОШЕНИЕ НА БИЗНЕС СРЕЩИТЕ НА ЕЖЕДНЕВНО НИВО ВСЕ ПОВЕЧЕ КОМПАНИИ ЩЕ ПРЕДПОЧИТАТ ОНЛАЙН СРЕЩИ ПРЕД ТЕЗИ НА ЖИВО.

А това ще води до повече внимание към комуникационните инструменти за влияние през екрана на компютъра, към невербалните послания, които се пренасят чрез дигиталната комуникация.

Във връзка с конферентния бизнес можем да очакваме цяла нова индустрия на онлайн събития. Ще бъде интересно да наблюдаваме дали обществото ще приеме тези промени, защото нека помним, че ние хората сме социални същества и това, което ни отличава от другите живи същества, е желанието да общуваме.

  • Кой е най-ценният съвет за добра комуникация, който бихте дали на читателите?

НАЙ-ЦЕННИЯТ СЪВЕТ ЗА ДОБРА КОМУНИКАЦИЯ Е ЗАПОЗНАНСТВОТО СЪС СЕБЕ СИ.

Кой съм, кои са силните ми страни, ключови качества и евентуални недостатъци, как да впечатля с най-доброто от себе си по адекватен начин спрямо ситуацията. В обучението по бизнес комуникация, ние започваме именно с това запознанство, а участниците си тръгват обогатени, опознали се, вдъхновени, уверени и нетърпеливи да приложат новите си умения. Непрестанното учене и изследване на успешни модели е това, което прави успешната и запомняща се бизнес комуникация.

Ако и Вие искате да опознаете себе си по-добре, да подобрите уменията си за бизнес комуникация, да повишите експертизата си и да сте подготвени за предизвикателствата на всяка комуникационна ситуация, включете се в обучението на доц. д-р. Даниела Илиева!

Научете повече тук!