believe1

Защо вярваме  на хора и идеи?

Вярата е неразделна част от човешкия живот – тя ни дава смисъл, надежда и сигурност. Но какво стои зад процеса на формиране на доверие и убеждения? В този текст ще изследваме различните аспекти на вярата – от невробиологичните механизми и емоционалните фактори до социалното влияние и психологическите предразположения. Разбирането на тези процеси ни помага да осъзнаем защо вярваме на хора и идеи и как това влияе на нашето поведение и решения.

Невробиологични основи на вярата

  • Мозъкът разчита на определени невронни мрежи, които обработват информация и подпомагат създаването на убеждения;
  • Части от мозъчната система играят важна роля при възнагражденията и удоволствието, свързани с вярването в успешни идеи;
  • Активността на лимбичната система подчертава емоционалната връзка с хора и идеи, което влияе на привързаността и вярата.

Социално влияние

  • Вярата често се формира в резултат на групова динамика и социално доказателство – хората вярват по-лесно, ако други около тях вече го правят;
  • Харизматични личности могат да предизвикат доверие чрез вербална и невербална комуникация;
  • Социалните норми и културният контекст оформят нашата склонност да приемаме дадена идея за истина.

Емоционални фактори

  • Хората по-често вярват в нещо, когато то резонира с техните емоции – надежда, страх, радост или желание за принадлежност;
  • Емоциите действат като катализатор за запомняне и поддържане на убежденията в дългосрочен план;
  • Успешните идеи обикновено предизвикват позитивна емоционална реакция, като удовлетворение или ентусиазъм.

Когнитивни процеси

  • Когнитивните предразсъдъци, като например ефектът на потвърждението (confirmation bias), играят роля при приемането на информация, която съответства на вече съществуващи убеждения;
  • Процесите на аналитично мислене често биват заобикаляни, когато вярваме на основа интуиция;
  • Хората са склонни да вярват в идеи, които изглеждат логични или консистентни с техния светоглед.

Психологически механизми

  • Доверие

Вярата в хората често зависи от техния авторитет, надеждност и експертност;

  • Потребност от смисъл

Хората вярват в идеи, които придават смисъл на техния живот или предлагат решение на важен проблем;

  • Страх от неизвестното

Вярата често служи за намаляване на несигурността и осигуряване на усещане за контрол.

Вярата е комплексен феномен, коренящ се в биологията, емоциите, социалната динамика и когнитивните процеси. Тя оформя начина, по който възприемаме света, хората и идеите около нас. Разбирането на факторите, които изграждат или поддържат нашите убеждения, не само ни помага да направим по-информирани избори, но и ни дава възможност да изградим по-дълбоки връзки с околните. Въпросът не е само защо вярваме, а как използваме тази вяра, за да създадем по-добро бъдеще за себе си и за другите.

Hormones

Хормоните в бизнеса: скритите двигатели на успеха

В динамичния свят на бизнеса вземането на решения, лидерството и междуличностната динамика често изглеждат като резултат от стратегия, умения и опит. Въпреки това, един често пренебрегван фактор, който безмълвно влияе на нашите действия и реакции, са хормоните. Тези химически посланици в тялото ни могат значително да повишат нашата ефективност или напротив, да попречат на успеха ни, ако не ги разбираме или управляваме правилно.

Положителната сила на хормоните в бизнеса

  1. Допамин – хормонът мотиватор

Допаминът е „хормонът на наградата“, който стимулира амбицията и поставянето на цели. В бизнес контекст високите нива на допамин вдъхновяват ентусиазъм и иновации, подтиквайки професионалистите да поемат премерени рискове и да останат фокусирани върху постигането на резултати. Лидерите с добре регулиран допамин често вдъхновяват екипите си със заразителна енергия и оптимизъм. Може да си го набавим чрез поставяне и постигане на цели и чрез прием на протеини.

  1. Окситоцин, който създава връзки и отношения

Известен като „хормона на любовта“, окситоцинът насърчава доверието, сътрудничеството и емпатията – качества, които са от съществено значение за изграждането на екипи и взаимоотношения с клиенти. Лидер или мениджър, който вдъхва доверие, е по-вероятно да създаде сплотен и мотивиран екип. Можем да си го набавим чрез прегръдки, физически контакт (когато е уместно) и социални връзки.

  1. Тестостерон – хормонът на увереността

Въпреки че често се свързва с агресия, тестостеронът в балансирани нива допринася за увереност, решителност и смелост при изправяне пред предизвикателства. При бизнес преговори или вземане на важни решения здравословното ниво на тестостерон може да бъде разликата между колебанието и смелото действие. Тестостеронът може да се набави и балансира чрез силови тренировки и здравословна диета.

  1. Ендорфините, които облекчават стреса

Ендорфините помагат за справяне със стреса и подобряват настроението. Тези „хормони на щастието“ често се активират чрез физическа активност или смях, което прави екипните активности и забавните моменти в офиса от съществено значение за създаването на позитивна работна среда. Щастливото работно място води до по-висока продуктивност и задържане на служителите. А източниците на ендорфини са физическа активност, смях и забавления.

Негативното влияние на хормоналния дисбаланс в бизнеса

  1. Кортизол – усилвател на стреса

Докато кортизолът е необходим за справяне с остър стрес, хронично високите му нива могат да доведат до прегаряне, лошо вземане на решения и напрегнати работни взаимоотношения. Продължителният стрес потиска креативността и иновациите – ключови двигатели на бизнес успеха. За да намалим кортизола, можем да слушаме любимата си музика, независимо каква е тя, да медитираме и да управляваме на стреса (чрез себепознание и себеанализ).

  1. Адреналин – факторът на претоварване

Адреналинът е от съществено значение в моменти на спешност, но постоянното състояние на „борба или бягство“ може да изтощи тялото и ума. Професионалисти с постоянно високи нива на адреналин могат да станат раздразнителни, импулсивни или склонни към грешки, особено в напрегнати ситуации. Адреналинът обича нови предизвикателства и вълнуващи преживявания, така че дерзайте!

  1. Дефицит на серотонин = демотивация

Ниските нива на серотонин могат да доведат до несигурност и чувство на нещастие, което да засегне лидерството и динамиката в екипа. Липсата на серотонин намалява устойчивостта и прави по-трудно справянето с предизвикателства или поддържането на ентусиазъм за дългосрочни цели. Серотонин можем да си набавим чрез излагане на слънце и … от въглехидрати.

Хормоналното влияние върху пристрастията при вземане на решения

Някои хормони, когато са в дисбаланс, могат да замъглят преценката. Например, прекомерните нива на тестостерон могат да доведат до свръхсамоувереност, което да накара лидерите да подценяват рисковете. Високите нива на кортизол могат да доведат до прекалено предпазливи или базирани на страх решения, които спират иновациите и растежа.

Как да използваме хормоните за успех в бизнеса

  • Осъзнатост и управление на стреса

Практики като медитация, йога и осъзнатост намаляват кортизола и подобряват концентрацията.

  • Физическа активност

Редовното движение стимулира ендорфини, допамин и серотонин, поддържайки баланса и мотивацията.

  • Здравословна работна култура

Насърчавайте доверието, сътрудничеството и позитивността, за да стимулирате естествено окситоцина и серотонина в екипа.

  • Самосъзнание

Разберете как хормоните ви влияят на стреса и вземането на решения, за да управлявате техния ефект съзнателно.

  • Хранене и сън

Балансираната диета и адекватната почивка са от ключово значение за поддържането на хормоналния баланс.

Разбирането на ролята на хормоните в бизнеса може да помогне на лидерите и професионалистите да оптимизират своите силни страни и да намалят предизвикателствата. Чрез поддържане на хормоналния баланс може да се създаде работна среда, която се основава на увереност, креативност и сътрудничество, като същевременно се минимизират рисковете от стрес и прегаряне.

В крайна сметка, колкото повече разбираме невидимите сили, които ни влияят, толкова по-ефективно можем да управляваме процеси и да постигаме успехите.

daniela2

Нова година – нова възможност да бъдете по-добра версия на себе си

Нова година е идеалното време да насърчим креативността, личностното развитие и мотивацията си. Моите малки ритуали за затваряне на годината ми помагат да прегърна уроците от изминалите 366 дни и да подредя мислите си за новите приключения (не ги наричам предизвикателства).

Как го правя:

1. Активна почивка и сън
Празничните дни са моето време за презареждане. Осигурявам си качествен сън и активности, които ме зареждат с енергия – разходки сред природата, четене и слушане на вдъхновяващи книги, приятни моменти с приятели и роднини, но и мигове в тишина и вглъбяване. Почивката не е лукс, а необходимост, за да създадем пространство за нови идеи и решения.

2. Рефлексия
Този процес е централен за моите ритуали. Използвам следните въпроси от книгата ми „Личностно и кариерно развитие,“ за да анализирам изминалата година:

  • Какви бяха най-големите ми успехи?
  • Какви уроци научих от предизвикателствата?
  • Къде вложих най-много усилия и какъв беше резултатът?
  • Кои моменти ми донесоха най-много радост и удовлетворение?

3. Планиране
За поставяне на ясни и мотивиращи цели, както и за създаването на най-добрия план за изпълнение, използвам НЛП техники, които съм описала и в блога:

  • Опирам се на SMART модела, за да се уверя, че целите ми са специфични, измерими, амбициозни, реалистични и обвързани с времеви диапазон;
  • Визуализацията ми помага да сипредставя как целите  и плановете ми се реализират по най-добрия начин – как се чувствам, какво виждам и каква е обстановката около мен. Това създава емоционална връзка с целта и повишава мотивацията;
  • Закотвянето ми позволява да използвам положителните преживявания от изминалата година като „котва“ за нови цели и постижения. Например, всяко удовлетворяващо и изпълващо ме с положителни усещания преживяване, може да бъде възпроизведено и свързано с предстояща задача чрез дълбоко дишане и визуализация;
  • Фокусът върху ресурсите и положителното ми мисленеми дават нужната енергия, за да се движа по положителната скала, вместо да хабя енергия и концентрация върху пречките. Задавам си въпросите: „С какви ресурси разполагам?“ и „Кой или какво може да ми помогне?“.

4. Действие
След като целите са ясни, раздробявам голямата картина на малки конкретни стъпки и си поставям конкретни срокове за изпълнение. Вярвам, че промяната се случва с малки и големи, но последователни действия, с постоянство в усилията, със самодисциплина, но и с правилен баланс, без да рискуваме личния си wellbeing.

Нека 2025 г. бъде година на смелостта да достигаме все по-добра версия на себе си, година за вдъхновение, постигане на значими цели, личностно развитие, удовлетворение, дълбочина и смисъл в личните и служебни отношения!

Ако искате да изследвате как да насърчите личностното си развитие, то е време да прочетете книгата „Личностно и кариерно развитие“.

manager

Имидж за седем секунди

Бизнес етикетът вече не е просто инструмент за формалност – той е средство за изграждане на доверие, устойчивост и ефективност в модерния свят.

В свят, в който човек може с една ръка да натисне бутона sent, а с другата да се протегне за ръкостискане, границата между личното и професионалното става все по-тънка. Но какво ни отличава в бизнеса? Не е само перфектно подготвената презентация или безупречният баланс в Excel. Това е способността ни да оставяме трайно впечатление – да бъдем хора, с които другите искат да работят и да общуват.

Актуалният бизнес етикет е да накараме другите да се чувстват добре в нашата компания

Бизнес етикетът днес не е просто набор от строги правила. Той е еволюция на традициите, адаптирани към глобалния, дигитализиран и все по-интерактивен свят. Нека си представим, че всяко наше действие – от начина, по който държим кафе на бизнес среща, до думите, които използваме в имейл – е малка сцена, на която се изявяваме пред внимателна публика.

Как се променя тази „сцена“ в днешно време? Как дигиталната ера и културното разнообразие оформят новите правила? И най-важното – кои са тънкостите, които ще ни помогнат да бъдем не просто добри професионалисти, а партньори с имидж и репутация?

В свят, в който професионалните взаимоотношения се развиват с висока скорост, бизнес етикетът се утвърждава като един от най-важните инструменти за изграждане на доверие, устойчиви връзки и успешни сделки.

Въпреки че пандемията деформализира до голяма степен дрескод правилата, основните принципи на бизнес етикета си остават:

  1. Професионализъм и уважение към партньори, колеги и клиенти

Клиентът, който се чувства уважаван, е по-склонен да остане лоялен и да препоръча услугите или продуктите на дадена компания. Служителят, който усеща, че неговото мнение е взето под внимание, е по-мотивиран и продуктивен. Бизнесът, който цени своите партньори и инвестира в отношенията с тях, е по-стабилен в дългосрочен план.

  1. Ефективната комуникация е отговорната комуникация

Отговорността да бъдем разбрани точно както искаме да ни разберат, изисква уместен тон, яснота в изказа, активно слушане и чуване и огромна доза искрено любопитство към отсрещната страна. Социалните и комуникационните умения продължават да са най-високо в класациите на належащите умения днес и в тези на бъдещето.

  1. Адекватен външен вид и първо впечатление

Знаем, че първото впечатление се формира в рамките на първите 5–7 секунди от срещата. Това впечатление се базира на много малък процент думи и на огромен процент тон на гласа и език на тялото. Дори най-малките детайли, като лъснати обувки, изрядна прическа или стилни аксесоари, могат да направят огромна разлика. Вниманието към детайлите и професионализмът ще бъдат винаги на мода и винаги високо ценени. Елегантното облекло се подчинява на три правила (едновременно): според възрастта, според времето и според обстоятелствата.

  1. Точност в спазването на уговорки и срокове като знак на уважение и отговорност, защото времето е най-ценната валута.

Според проучване на Inc.com 80% от служителите смятат точността за основен фактор за надеждност и професионализъм. В моя опит и като консултант, и като обучител, и като коуч, и като човек съм видяла много провалени отношения заради липса на точност и неуважение на времето.

  1. Културна чувствителност и толерантност към различията, особено в международни бизнес отношения

В основата на успешния бизнес винаги ще стои умението да се изграждат автентични и устойчиви връзки. Именно това е сърцевината на съвременния бизнес етикет.

Тенденциите

Бизнес етикетът не е застинал набор от правила – той е динамична система, която се променя заедно с начина, по който работим и общуваме. В последните години сме свидетели на значителни трансформации, които изискват от нас ново разбиране и адаптивност.

Хибридната работа преобърна представите за координация и отчетност. Видеоконференциите вече изискват съвсем различен подход – от професионалния фон до умението да изглеждаме и да звучим уверено на екрана. Във видеосреща фонът с хаотична стая може да създаде усещане за неподреденост, докато минималистичен и подреден фон подсказва професионализъм. Дори тонът на гласа трябва да е адаптиран към екрана, за да задържи вниманието. 75% от впечатлението по време на видеоразговор се базира на това как изглеждаме и как се държим, а не на съдържанието на думите ни.

Младото поколение внася нови стандарти в бизнес взаимодействията

Те настояват за прозрачност, автентичност и гъвкавост, което променя класическите корпоративни ритуали. Традиционният подход „йерархия на всяка цена“ вече отстъпва място на лидерството чрез сътрудничество и плоски йерархични структури. Младите професионалисти предпочитат гъвкавост в работния график пред строга работна среда. Дори начинът на обръщение – по име вместо титли – често е предпочитан от младото поколение.

Дигитализацията поставя нови изисквания

 Не само към скоростта на комуникация, но и към нейната прецизност. Имейлите трябва да бъдат кратки и ясни (до един скрол на екрана), без излишни емоционални елементи и отклонения. Социалните мрежи се превръщат в критичен елемент от професионалния имидж, а правилата за дигитален етикет („нетикет“) стават все по-важни. Професионалист без LinkedIn не е професионалист, а човек без снимка в LinkedIn не е бизнес човек.

Влиянието на културните особености в глобалния бизнес

Много компании работят на международно ниво, където дори малък жест – като неправилно подаване на визитна картичка – може да доведе до нежелани последствия. Преди бизнес среща с международен партньор е добре да изучим основните елементи на местната култура – малки жестове, като използването на местния език за поздрав, могат да направят голяма разлика.

Облеклото не е това, което беше

Гъвкавият дрескод е новата норма, която позволява свобода на изразяване, стига да остава в рамките на професионалното. Все пак, както споменахме по-рано, влиянието на първото впечатление остава – външният вид, езикът на тялото и тонът на гласа са основните съставки на успеха в първите седем секунди. Въпреки тенденцията за неформалност проучвания показват, че хората възприемат колеги с бизнес формално облекло като по-надеждни и компетентни.

Не на последно място в днешния бизнес свят криворазбраният феминизъм

често създава повече бариери, отколкото мостове в комуникацията между мъжете и жените. Намерението за равенство понякога се изкривява до степен, в която всяко взаимодействие може да бъде тълкувано като нарушение на личните права. Това води до несигурност и напрежение в професионалните отношения – мъжете се страхуват да изразят мнение или да направят комплимент, за да не бъдат обвинени в неуместност (сексизъм), а жените се чувстват длъжни да доказват компетентността си, вместо тя да се приема за даденост. Тази крехка динамика често води до липса на автентичност в комуникацията, което подкопава доверието и ефективността на екипите. Истинският баланс в бизнес етикета изисква осъзнатост и уважение, без да се изпада в крайности, които задушават естествените професионални взаимодействия и… доброто старо кавалерство.

Съвременният бизнес етикет е сложна комбинация от адаптивност към новите реалности и вечни принципи като уважение и професионализъм. В това ново лице на бизнес етикета едно остава непроменено – уважението към времето, усилията и уникалността на всеки човек. Именно това е универсалният език на успеха независимо от контекста. Етикетът вече не е просто инструмент за формалност – той е средство за изграждане на доверие, устойчивост и ефективност в модерния свят.

Проф. д-р Даниела Илиева е експерт в сферата на корпоративните комуникации, бизнес етикета и личностното развитие с над 20 години опит в обучението на водещи компании в България и чужбина. Автор е на шест книги, академичен професор и изпълнителен директор на фондация „Право и интернет“.

Статията е публикувана в списание „Мениджър“брой///12/24

BNR

Проф. Даниела Илиева: Няма нужда от битки в отношенията мъж – жена

Интервю на Стефан Кунчев с проф. Даниела Илиева в предаването “12+3“

Вярвам, че според природните закони и вярата, сме създадени като нещо и независимо от технологиите, ние оставаме жени като пол, анатомия, физиология и мъжете са мъже с техните особености. Няма нужда от битки в отношенията мъж – жена, сподели проф. Даниела Илиева в интервю пред БНР.

Проф. Илиева, бивша състезателка по тенис, е експерт по бизнес комуникации и управление на човешките ресурси и е преподавател във ВУЗФ.

В предаването „12+3“ за себе си сподели, че и тази година е спазила традицията – „инвестирах в няколко допълнителни обучения – освен НЛР, коучинг и хипнотерапия, но тази година фокусът е върху невронауката“:

„Защото познанието за човешкия мозък в модернизма дава добра индикация какво се случва с нас, хората. Темата за мъжкия свят ми е болезнена и актуална от много години. България е на добро място по процент жени на ръководни постове и сме на лидерски позиции. В борбите за феминизъм „пресолихме малко манджата“. Мъжете като кавалерство и отношение „мъже – жени“ малко се променя и размива. Стигаме до криворазбран феминизъм, защото битката продължава и не е ясно кога ще свърши“, коментира проф. Илиева.

Тя коментира и как тези отношения влияят в бизнес сферата и кой как разбира традиционно възприетите кавалерски жестове.

„Винаги апелирам, ние, жените да запазим жената в себе си. Аз ходя с поли, опирам се на изконни принципи, свързаност с природата иимаме предимство, че някои неща можем само ние да ги свършим“, сподели проф. Даниела Илиева.

Цялото интервю чуйте в звуковия файл ТУК

1600-x-1067-image3-1

Етикет за корпоративно коледно парти- забавление със стил!

Сезонът на празниците е тук, а с него и онзи мистериозен феномен, наречен „коледно фирмено парти“. За някои то е шанс да блеснат пред колегите, за други – възможност да тестват търпението на HR-а. Каквото и да е за вас, ето няколко съвета, за да оцелеете стилно и с чувство за хумор:

Не ставайте звездата на TikTok
Можете да сте душата на компанията, но няма нужда да се увековечите за поколенията напред с нещо, за което ще съжалявате още на следващия ден. Дори и за обичащите караоке е добре да внимават с „All I Want for Christmas Is You“ в  комбинация с чаша в ръка и ръководството наоколо.

Облечете се с вкус
Пуловерът със светещи елени е по-подходящ за домашната Коледа. Елегантността винаги печели точки – помислете за стилен костюм, класически дънки с риза и сако за мъжете, а дамите за ансамбъл или рокля, които ви представят като професионалиста, който искате да бъдете, а не като участник в конкурс за най-кичозен аутфит. Дантелите, малко блясък и повече шик са напълно ок за тези тържества. Разбира се, ако има специално подбран дрес код, добре е да го спазите старателно – и за смеха, и като уважение към организаторите.

Консумирайте алкохол с мярка
Един коктейл може да ви направи забавен, три коктейла – философ, а пет – meme звездата на следващата сутрин. Помнете, че корпоративното парти е парти, но все пак – корпоративно.

Уважавайте личното пространство
Коледният дух умилява, но не е моментът да разкривате съкровени тайни на колегата или за колегата, когото поздравявате само в асансьора. Добре е разговорите да са леки, забавни и далеч от теми като политика, заплати и „онзи отчет от второто тримесечие“.

Благодарете на организаторите или домакините
Едно искрено и автентично „Благодаря“ към тези, които са направили партито възможно, винаги е добро възпитание. Освен това, е чудесен повод да блеснете като човек, който умее да оценява труда на другите и малките детайли, които правят голямата разлика.

Hай-важното

Забавлявайте се! Коледното парти е шанс да се свържете с колеги в неформална обстановка, да се отпуснете и да заредите празничния си дух. Коледното парти може също да е повод за положителна равносметка на изминалата година и вдъхновяващи пожелания за предстоящата.

Весело и запомнящо се парти!

maxresdefault

Мисия 100: По пътя на щастието… – проф. д-р Даниела Илиева| E07

Може би един живот няма да ни стигне да се наговорим с моя академичен ментор – проф. д-р Надя Миронова.

Винаги се радвам да участвам в podcasts, но когато поканата идва от човек, който има такава значима роля в моя живот, удоволствието и признателността са още повече.

Тази наша “шарена” среща пред камерите на подкаст “Мисия 100” беше посветена на щастието – щастливия живот, удовлетвореността и нашата роля като родители, преподаватели, учени и изследователи, свързано с възпитанието и изграждането на едно общество на успешни и щастливи хора, които живеят според даденостите, заложбите и талантите си.

Вижте цялото интервю във видеото:

IMG_3697

Подарявам ти (с)мисъл – изкуството на смислените подаръци

С наближаването на празничния сезон често сме въвлечени в надпреварата за намиране на „перфектния подарък“. Но дали перфектният подарък е този, който впечатлява, или този, който резонира дълбоко?

Внимателният подарък надхвърля материалната стойност – той отразява вярванията, мечтите и индивидуалността на човека. В тази публикация ще изследваме изкуството на смисленото подаряване, разбирането на ценностната система на получателя (нещо, за което говоря във всичките ми обучения) и силата на автентичното слушане и чуване на важното и значимото за човека (тема, също отразена и в книгите ми, и в обученията ми).

Преди да изберем подарък, е важно да се запитаме „Какво наистина цени този човек?“.

За различните хора, в зависимост от тяхната ценностна система, различни неща са важни, значими и стойностни. Някои дават приоритет на преживяванията пред предметите, докато други ценят символи на постижение или елементи, които подпомагат личностното израстване. Избирайки подарък, е добре да помислим за ценностите на получателя: търси ли той или тя знание, творчество или релаксация, какви са моментните хобита и интереси, къде в житейския си път се намира точи човек? Да се замислим какво му носи радост, мир, блясък в очите и вдъхновение. Подарък, съобразен с ценностите, показва, че ги виждаме такива, каквито са в действителност. А ценностите … те се чуват в думите на човека, можем да ги открием в обикновен формален или неформален разговор, споменати в изрази или споделени спонтанно.

Стига да умеем да слушаме и чуваме.  

Истинското слушане е изкуство, което изисква от нас да бъдем напълно присъстващи и внимателни към думите и тишината на другите. Колко често чуваме любим човек да споменава книга или автор, от които е заинтригуван, хоби, което би искал да опита, или кауза, която го интересува. Активното слушане ни дава прозрения, които могат да улеснят избора ни на ценен и смислен подарък. Вместо да изберем подарък, който отразява собствените ни предпочитания, ние можем да подаряваме смисъл, който говори на сърцето на другия човек.

Добавянето на личен щрих към подаръка, независимо дали е ръкописна бележка, персонализирано гравиране или опаковка, която отразява индивидуалността на получаващия, засилват усещането за внимание. Персонализираните подаръци казват: „Отделих време, за да направя това значимо за теб“. Други начини за персонализиране на подаръка биха могли да бъдат включването на инициали, опаковане в любими цветове или дори вмъкването на спомени, споделени между подаряващ и получаващ.

Някои от най-въздействащите подаръци не са физически предмети, а преживявания, които насърчават растежа, себепознанието или релаксацията. Идеи за подаръци като семинар, курс или преживяване показват, че вярваме в потенциала на човека и че искаме да допринесем за неговото лично пътешествие. Такива подаръци също са в съответствие с духа на учене през целия живот и личностно развитие.

Подаръкът (с)мисъл е тържество на връзката, която споделяме с някого. А смислените връзки и искрените отношения си остават най-важното нещо в този живот.

През този предстоящ празничен сезон, нека вашите подаръци отразяват не само това, което искате да подарите, но и това, което другият човек би искал да получи.

P.S. Снимката към публикацията е от моя  44-ти рожден ден на 15 септември с тематично парти “Back to School”, а количката беше единственият начин да извозя подаръците, които ми подариха. Благодарна съм за всичките ми 44 приятели, които ме познават толкова добре и ме уважиха с тонове цветя (които обожавам), с много ваучери за преживявания (които са моя страст), с безброй луди и шантави подаръци, защото познават моите лудости и приключенски дух.

462791018_567037045843297_5863529729749240183_n

Енергия навреме и на място – част 1 I 12.11.2024 г.

Дата на провеждане:  12.11.2024

Място на провеждане: гр. София, ул.“Вихрен“ № 10 

Продължителност на всяка част от обучението: 18.30 ч. – 21.30 ч. 

Едно съвсем новосъздадено обучение, чиято цел е освен със знания, да ви зареди с енергия!

В 1-ва част ще се потопим в енергийни практики, в синхронизация с природните елементи и в числата на Питагор.

Част 2-ра задълбочава познанията за нумерологичната карта, кармичните уроци, използването на енергийно махало и символиката на числата.

Част 3-та ще бъде последната магическа среща, в която продължава пътешествието в нумерологичната карта, представя жизнените цикли според Питагор, изчислението на периоди и пресечни точки, усъвършенства умението за слушане и чуване на интуицията и продължава да подобрявява умението за работа с енергийно махало.

Очаквайте много практически задачи и упражнения, много енергийно обогатяване и още много познание.

От над 20 години моите хобита се простират от нумерология, астрология и кабала, до хюман дизайн и ген ключове. Настъпи времето да ги споделя с вас и да предам наученото.

Програма на първа част:

  • Как да владеете енергията си, как да я пазите и как да разпознавате енергийните влияния;
  • Как да балансирате природни, духовни и материални дадености;
  • Как да откривате вдъхновение;
  • Как да „чувате“ интуицията си;
  • Как Луната ни влияе и защо е важно да познаваме лунните цикли;
  • Как да направите нумерологична карта и да разчитате значението й по отношение на „дадената“ енергия;
  • Как да изчислявате къде да празнувате рождения си ден и защо това е важно;
  • Как да изчислите профила си за различни аспекти;
  • Кои са надеждните сайтове и четива;
  • Как да живеете в баланс и well-being.

В обучението са включени практически упражнения с конкретни примери и  изчисления. За удобство на участниците препоръчваме  да носят преносим компютър или таблет.

ЗАПИШИ СЕ

Цена: 180 за участник

Цена ранно записване до 7.11.2024г. – 150 лева

Втора част на обучението ще се проведе на  5.12.2024:

Трета част на обучението ще  се проведе на 16.01.2024:

434833877_890201676449766_3461355595776443805_n (1)

Кратък етикет при посещение на бизнес събитие

Бизнес сезонът е в разгара си и естествено календарът се пълни със събития. От форуми и конференции до специализирани дни по браншове и интереси.

Как ще се подготвим за едно такова събитие, определя до голяма степен и как ще се представим; разбира се, според целите, които искаме да постигнем. Личният имидж и имиджът на организацията, която представляваме, се изграждат дълго и могат да бъдат разрушени за един миг. Миг на невнимание, миг на неглижиране, миг на незнание, миг на неподготвеност.

В моите обучения и консултации уча хората как да се чувстват на място и подготвени за всякакъв тип събития и изяви с една единствена цел – за да могат, когато са там и общуват, да посветят цялото си внимание и сетива на хората, с които общуват и така да извличат ценна информация, правейки важното за човека важно за тях. Ако не сме подготвени, адекватни и в съответствие със средата, мислите и вниманието ни ще са ангажирани с нас самите, а не с фокус върху споделеното по вербален и невербален начин от човека срещу нас.

Въпреки, че цялостният пакет от знание не може да бъде предаден в един пост, все пак споделям моите DO’s & DON’Ts на база моите познания, изследвания, както и последните ми наблюдения и забавления на събития:

DOs:

  • Подготовка за вида събитие и аудиторията – малко предварително проучване се отплаща значимо – къде отиваме, кого очакваме да срещнем и защо;
  • Искрена усмивка и настроение – винаги казвам, че основно правило на етикета е да накараме другите да се чувстват добре в нашата компания;
  • Визитки на удобно място – така ще си спестим ровене в чантата или объркване на наша с чужда визитна картичка;
  • Общоприет бизнес стил – защото стилът е винаги на мода;
  • Изправена поза (или кралска осанка) – за да програмираме първо себе си, трябва да сме във владение на ситуацията, а след това и всички около нас;
  • Визия, излъчваща професионализъм – така показваме нивото си и истинската си същност;
  • Умерена самоувереност – балансът е винаги предпочитан;
  • Бъдете заинтересовани, а не интересни.

DON’Ts:

  • Измачкани или недогладени дрехи – показват, че не можем да управляваме дори себе си;
  • Черна дантела – запазена е за вечерни събития, в повечето случаи не в бизнес контекст;
  • Голи рамене или гръб – бизнес средата някак не е мястото за такъв тип облекло;
  • Дълбоки деколтета – в моите обучения винаги показвам правило с палеца и показалеца, за да демонстрирам най-дълбокото приемливо деколте;
  • Издаващи звуци бижута – искаме да впечатляваме с нещата, които казваме, а не с шума от бижутата ни или с шума от скърцащи кожени дрехи;
  • Непочистени обувки (защото навън е кално) – добре е да намерим начин да ги почистим преди да влезем или при първа възможност на мястото на събитието, например в тоалетната;
  • Несъобразена с ръста “модна” дължина на панталона при мъжете – не всичко модерно е подходящо за всеки повод;
  • Несъобразена със седнала поза дължина на полите;
  • Вечерно облекло за дневно бизнес събитие;
  • Чанта тип сак – най-малкото ще ни тежи, а и заема много място;

Разбира се, най-важното е да бъдем себе си. Но и носейки отговорността за следата, която оставяме.